Referat fra forældrebestyrelsesmøde d. 26/5-2026 kl. 19.30-21.
Afbud:
Morten, Kamilla, Annette, Alma.
Ordstyrer:
Christina.
Referent:
Britta
Dagsorden:
1. Madordning:
Beslutning om denne for 2027-2029.
Forældrebestyrelsen beslutter at der stadig skal være madordning.
2. Tovholdere til de arrangementer som mangler en sådan:
Morten er tovholder til sommerfesten.
Christina er tovholder til arbejdsdagen, 28./8. Fra kl. 13.
Resten besluttes efter sommerferien.
3. Sommerfesten – opfølgning:
Den 19./6. Kl. 15.30, spisning kl. 17.
Morten er tovholder.
Tilmelding til 11./6.
Bestyrelsen ønsker at der bestilles pizza via børnehavens budget.
I løbet af dagen laver børnene gnavegrønt som forberedelse til i aften.
Ansigtsmaling og måske en DJ-Morten.
Ann-Sofie tager kontakt til Morten efter i aften og sætter ham ind i hvad vi har aftalt.
Christina spørger Rema 1000 om de vil sponsorere ”trekantis” til børnene.
4. Referat fra mødet med politikkerne:
Det var interessant at sparre med de andre forældre omkring deres tanker om Forårs SFO. Vi var meget involverede.
Også meget snak om fordele og ulemper ved før-skole, og ”hvad er det at være skoleparat”? Der er ikke faste personalenomeringer i SFO.
5. De unge ansatte i Spirene:
Undersøg børnenes mødetider i vuggestuen, og justere mødeplanen derefter, så der ikke er mange børn til en voksen om morgenen.
6. Overgang til ny leder:
Orientering.
7. Evt.:
Caroline lægger ide til bedsteforældredag kl. 9- 10 til 12 (13) op i chatten, og derinde træffes der beslutning om tidspunktet for afholdelse af denne.
Ref. Britta Ellebæk