Kort beskrivelse af Børnehuset Egetræet

Her er en ultra kort beskrivelse af vores hverdag og prioriteringer i vores hverdag med dig og dit barn.

Ønsker du en mere uddybende viden om vores pædagogiske valg, kan du læse meget i mere i vores Styrkede Pædagogiske Læreplan.

Børnehuset Egetræet består af en vuggestue og en børnehave.

Vi har gode rammer for dit barns udvikling og trivsel, både indendørs og udendørs og menneskeligt. I vores alsidige hverdag, bruger vi vores lokalområde til udflugter og nye oplevelser.

Sammen med børnene nyder vi oftest livet udendørs, og undersøger både dyr og planter, vand, sand og en masse andet, ligesom det at klatre i træer, cykle, ruche og lege en masse voksen-initierede lege er naturligt hos os.

Vuggestuebørnene er samlet i en gruppe med egen indgang og legeplads, og børnehavebørnene er opdelt i tre grupper.

Vi har faste voksne tilknyttet til hver børnegruppe, og vi bestræber os på, alle børn har en voksen som følger dem fra de starter i børnehaven til de forlader Egetræet. Dette fordi vi ved, at gode relationer mellem børn og deres tilknytningsvoksne, er betydningsfulde for børns trivsel.

Vi lægger stor vægt på at se hvert barns personlighed, og støtte dem i at udvikle sig til selvstændig, sociale individer med masser af livsglæde og gå-på-mod.

Vi vægter at have meget uddannet personale til at støtte dit barns udvikling og trivsel. Vi vægter at have et tæt samarbejde med dig som forældre.