Årets traditioner og begivenheder

Begivenheder, året rundt.

På Aula vil du modtage nærmere besked om alle arrangementer, enten fra dit barns afdeling eller fra lederen.

Januar:

De første par dage efter nytår, glæder vores børn til sig til at mødes og lege med hinanden – og vænne sit til at være i Egetræet igen efter en lang juleferie.  Og selvfølgelig er nærvær, venskaber, leg og dannelse i fokus.

Februar:

Måske klipper vi pynt til et fastelavnsris, så jeres børn kan rise jer op til fastelavn. Vi holder Fastelavnsfest i Egetræet. Det er en fest som alle børn glæder sig til. Alle de børn som har lyst kommer udklædte – og nogle har udklædningstøjet med. Vi slår ”katten af tønden” og spiser fastelavnsboller, synger fastelavnssang. En stor festdag for alle børn.

Farvelfest for de kommende SFO-børn.

Marts:

Den første uge i marts måned, flytter de fleste børnehavebørn gruppe.

De år hvor påsken falder tidligt, holder vi påskesjov i marts. Måske klipper vi gækkebreve, måske sår vi karse eller klipper kyllinger eller maler æg – det kommer an på, hvad der optager børnegruppen, hvor dit barn går.

Det som altid sker: fredagen inden vi går på påskeferie, gemmer vi ”æg” som påskeharen har lagt……og der er æggejagt for alle børn. Måske holder vi en fælles påskefrokost.

April:

Generalforsamling med teater for børnene.

Maj:

Blomsterdag: Dagen inden Kr. Himmelfartsdag, holder vi Blomsterdag. Det er en dag, hvor hver forældre (bedsteforældre er velkomne) medbringer en blomst, som plantes på dit barns legeplads. Vi serverer kaffe/kage/frugt til alle og glæder os over at legepladsen pyntes og alle børn elsker at vande og vande og vande blomsterne og se dem folde sig ud i løbet af sommeren.

Juni:

Sidst i juni holder vi fest i hele børnehaven – det er en ”vi skal snart undvære hinanden fordi der er sommerferie”-fest. Festen har et tema og forberedes i en del dage forinden.

Juli:

Vi holder lukket – med pasning for de børn som er tilmeldt inden 1./3.. Der er sampasning i kommunen, så børn og personale fra andre Dagtilbud i Middelfart kan komme og blive passet her i uge 29 og 30.

August:

Vi er tilbage efter ferie, og glæder os over at møde med vores venner igen.

September:

Naturens dag ligger grunden for mange aktiviteter i hele huset. Natur, udeliv og science og at passe på vores natur er på programmet.

Bedsteforældredag er oftest i september. En festdag for både børn, bedsteforældre og personale.

Oktober:

En del børn holder vinterferie i uge 42 – resten er der sampasning for i Egetræet eller i Gelsted børnehus.

Måske holder vi Halloween.

November:

December:

Vi fejrer jul – juleklipper, læser julehistorier, bager, laver dekorationer o.l.

Forældre og søskende inviteres til Glögg og æbleskiver en hverdagseftermiddag.

Nogle år vil i opleve, vores ældste børn går Lucia for jer.

Julefrokost for alle børn.

Vi holder lukket mellem jul og nytår, med mindre i dit barn er tilmeldt senest 6 uger før ferien. Børn fra andre børnehuse i Middelfart kommune kan ligeledes passes her.