Børnefødselsdage

Børnefødselsdage.

Når dit barn fylder år, er det en stor begivenhed og glæde og dit barn har helt sikkert glædet sit længe.

Også her i Egetræet vil vi rigtig gerne fejre dit barn – og hjælpe dit barn til at blive fejret af sine venner.

Hvordan fødselsdagen ellers skal foregå er op til dig og dit barn.

Her i Egetræet fejrer vi oftest dit barn i forbindelse med et måltid.

Fødselsdagen holdes altid for alle børn på gruppen.

Vi dækker et fint bord sammen med dit barn og barnets bedste venner, og sammen med hele gruppen sætter vi os rundt om bordet.

Vi synger fødselsdagssange og måske leger vi en fællesleg, som dit barn har valgt.

Herefter deler dit barn ”et eller andet” ud som barnet har medbragt.

Det nydes i fællesskab; herefter spises madpakker eller alle børn går på legepladsen.

Det som du og dit barn medbringer til uddeling til barnets venner skal leve op til kommunens kostpolitik.

Dvs. det må ikke være for sødt.

Det tolker vi (indtil forældrebestyrelsen har vedtaget en ny kostpolitik) som i kan vælge mellem:

Frugt, rosiner, frugtstang, boller, kanelboller, pizzastykker eller andet.

Helt overordnet siger kommunens kostpolitik ”nul sukker” så kage og slik er ikke velkommen.

Du kan evt. søge inspiration her:

https://www.pinterest.dk/klein1639/frugtdyr/ og husk: Børn kan bedst overskue ting som er enkle.

Vi serverer vand eller mælk til og børnene må medbringe juice, saft eller kakao – men alle vore børn elsker vand.

Vi vil opfordre til, i begrænser hvor meget i sender med jeres barn til fødselsdag.

OG FORÆLDRENE ER ALTID VELKOMNE TIL AT KOMME OG DELTAGE I FEJRING AF DERES BARN.