Vision for Børnehuset Egetræet

Foreløbig vision for Børnehuset Egetræet

Vi arbejder hele tiden på at udvikle vores pædagogik, så vores hverdag med børnene er og for bliver Helhjertede.

Udtrykket ”Helhjertede dage” har vi lånt fra et webinar vi alle var til i 2020 med Professor Hans Henrik Knoop, Aarhus Pædagogiske Universitet.

Helhjertede dage.

Helhjertede dage, er dage, hvor hvert barn møder engagerede og nærværende pædagoger, som har barnet og børnegruppens udvikling, trivsel, læring og dannelse som omdrejnings punkt hele dagen.

Dit barns dage er helhjertede, når barnets livsglæde, gå-på-mod,selvværd, selvtillid, engagement, fordybelse, fantasi, nysgerrighed,meninger og holdninger, krop, sanser, sociale kompetencer og viden styrkes og udvikles.

Dette sker via dit barns leg med sine venner og via voksen-initierede eller strukturerede aktiviteter, hverdags aktiviteter, oplevelser og det daglige liv i Egetræet.