Huskeliste til dit barn

Hos os i Egetræet, kan dit barn pt. ikke have eget legetøj med i børnehaven. Dette for at mindske risikoen for Coronasmitte.

Hvad dit barn har brug for af tøj, overtøj, krammebamser o.l. varierer efter årstiden.

Vuggestuen:

• Sut og sovedyr - evt. egen dyne, hvis det er den besste for dit barn at sove med.
  • Bleer
  • To hele sæt rent tøj, som passer til årstiden.
  • Overtøj som passer til årstiden
  • Regntøj - næsten hver dag , kan blive en regnvejrsdag
  • Fodtøj til at være udendørs i alt slags vejr
  • Hvis dit barn kun tåler specielle cremer medbringes disse

Børnehaven:

• Sut og sovedyr, hvis barnet sover middagssøvn
  • Bleer hvis dit barn bruger ble
  • To sæt rent tøj som passer til årstiden og flere par underbukser og bukser, hvis dit barn er lige ved at lære at blive renlig.
  • Overtøj som passer til årstiden - også om vinteren er vi ude i flere timer hver dag, så masser af varmt overtøj (gerne flyverdragt) om vinteren. (Dit barn kan have behov for at komme ud om eftermiddagen, også selvom ditbarns tøj er blevet vådt om formiddagen)
  • Regntøj. Det er nødvendigt hver dag.
  • Fodtøj - dit barn er ude flere timer hver dag, så fodtøjet skal være vandtæt. Træsko egner sig ikke til børnehavens legeplads. (Sandaler og sko skal sidde fast på dit barns fødder, så dit barn kan komme med på længere gå-ture hver dag)